2/10

visst är framgång lycka?
den framgången vi fick i laget för några dagar sen var verkligen fantastisk, att under ett helt år tillsammans bara förlorat öppningsmatchen i våras och 1 eller 2 oavgjorda under säsongen. Vi har under sänsongen byggt ett riktigt kämpar lag i både med och motvind.
Förrutom den framgången inom idrotten så finns det så mycket mer, men man lägger nog aldrig märke till den på det sättet. Ta tillexempel bara skolan , vi går till skolan varje dag och lär oss något nytt som vi kommer att ha med oss resten av livet. Borde vi egentligen inte glädjas åt det ? eller ska man göra som de flesta , bara vilja åka hem och sova och längta till nästa lov? nej jag tror inte det. Nu på senare tid har jag blivit mer positiv till skolan. För dessa 3 åren kommer nog vara de viktigaste åren i mitt livet, de 3 åren kommer att bestämma hur min framtid kommer att se ut i princip. För är du inte skärp och koncentrerad i skolan kommer det bara gå dåligt , och vilka jobb kan man då få? Man får knappt något jobb nu förtiden om man inte har en utbildning. Därför ska man ta vara på tiden man har nu, och varje framgång i livet bara stärker en till att bli mycket bättre. Vilket gör att man får mycket bättre självförtroende och blir positivare till saker och ting. 

Så vad har då hänt i mitt liv? 
Förrutom SERIESEGERN så har jag under dem senaste två veckorna haft en bristning i ljumsken och framsida lår, vilket har lett till att jag har bara kunnat jogga. 
I tisdags drabbades jag av en förkyldning och var tvungen att gå hem på eftermiddagen från skolan. Så det har inte blivit någon skola för mig på hela vecka kommer inte att bli det idag heller. Känner mig fortfarande hängig och trött i min kropp.. 
Till helgen ska jag, anna och mammorna till ullared , hahah ! evigheter sen jag var där, men men trevligt sällskap iaf! :) annars på kvällen blir det väl bara lite mys med anna och hennes familj hemma hos oss med mat, godis och förhoppningsvis en bra film! 
Sen på söndag blir det kanske att jag åker med och tittar på när BB spelar sista matchen mot BK Vången om jag hinner. Har en del att plugga eftersom jag har missat en del i skolan nu när jag har varit borta. 

Sen till nästa vecka blir det fullt ös, medvetslös! 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0